Den vanligaste frågan vi får just nu är hur går man till väga!

Tänk att du kommer hem till en helt nystädad bostad och hela familjen har sparat en massa tid som man kan lägga på att umgås eller på något intresse. Detta är drömmen för många idag och vi träffar många som är förstagångsbeställare och som känner sig lite oroliga för hur man skall gå till väga.



Vi har en ökande kontakt med många kunder varje dag och det är tydligt för oss att statistiken som visar på en enorm ökning av hemstädning stämmer bra. Många av de personer som vi kommer i kontakt med via mejl eller telefon ställer sig frågan ”Hur går man till väga?” eller ”Vad förväntas jag göra?”.

Vi börjar alltid med ett samtal där du som kund berättar vad du har för förväntningar på städningen. Är det helt enligt det ordinarie städschemat eller skall det finnas tid för extratjänster? Finns det saker som påverkar städningen såsom speciella material eller kanske väldigt stora fönster? Katt eller annat husdjur? Frågorna är inte många men väldigt viktiga.


När vi har kommit överens om vad som skall göras och vilka extratjänster, som till exempel strykning, diskning eller renbäddning, som skall hinnas med är det dags att tillsammans komma fram till hur ofta detta skall göras. Den vanligaste bokningen just nu är 4 timmar varannan vecka men kan också vara både mer och mindre.


Sen är det vilken dag i veckan som passar dig och familjen bäst. Några vill ha i början på veckan för då är man på kontoret. Andra vill ha städat inför helgen och då blir det oftast torsdagar och fredagar. Vi får helt enkelt tillsammans hitta det schema som passar bäst och sen är det upp till Domestico att schemalägga den personal som passar bäst in i den totala bilden. Efter första städtillfället stämmer vi alltid av resultatet mot förväntningarna och tillsammans bedömer vi om tiden och schemat stämmer överens med det som önskats.


När allt detta är klart gör vi samma sak med personalen och stämmer av så tidsåtgången är tillräcklig och att rätt material finns på plats för att uppnå det bästa resultatet. Personalen får sedan en stående bokning i sitt personliga schema så man känner att man lär känna kunderna och deras önskemål över tid. Så samma person kommer hem till våra kunder vecka efter vecka så långt det är möjligt.


Vill du se vår checklista för hemstäd så finner du länken här


Och har du fler frågor eller funderingar så kontakta oss på info@domestico.se eller ring oss på 08-512 545 15.

19 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla